czwartek, 24 lutego 2011

"Pozwól mi"

Wiersz nagrodzony II  miejscem w XVI konkursie poetyckim w Paderku

"Pozwól mi"

Pozwól mi usnąć w te noc,
nie martwiąc się o bieg wydarzeń.
Zsunąć mój koc,
pełen trosk i zdarzeń.

Pozwól mi nie śnić:
O moich wojnach i bitwach,
O dawnych i o tych w których będę musiał jeszcze prosić,
O nieprzespanych nocach w płaczu i modlitwach.

Pozwól mi wstać w kolejny dzień,
westchnąć i smutki zmyć.
Niech nie chwyci mnie żaden zły cień,
w zakamarkach, gdzie one lubią się wić.

Pozwól mi wiedzieć co złe,
jasne ścieżki dostrzec.
Bym nigdy nie zawiódł Ciebie i mnie,
Bym mógł od zła siebie i bliskich ustrzec.

Pozwól mi...Boże,
Być silnym i wytrwałym.
O to tylko proszę,
Bym stał się dla innych wzorem wspaniałym.

Pozwól mi...usnąć w te noc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz